Häxmästaren

9789187222108 - Pocket -
Begagnad

Häxmästaren
Häxmästaren - Thumb 1Häxmästaren - Thumb 2Häxmästaren - Thumb 3Häxmästaren - Thumb 4Häxmästaren - Thumb 5Häxmästaren - Thumb 6
  • Bokinformation
  • Titel Häxmästaren 
  • Författare Peter Bergting 
  • Serie Legenden om Morwhayle 
  • Del 1 av 3 
  • Förlag Fria Ligan 
  • ISBN-13 9789187222108 
  • Format Pocket 
  • Språk Svenska 
  • Utgivning 2014-09-25 
  • Upplaga
  • Sidor 336 
  • Storlek 180 x 109 x 25 mm 
  • Vikt 238 g 
I lager
1 st.

Alla varianter:
Bokformat:
Slut i lager.
I lager


En motvillig hjälte och hans försvunna tvillingsyster. Ett magiskt svärd. En uråldrig drake. En ondskefull häxmästare, på väg att stiga upp ur graven ?

---

Arteil Krill har levt nästan hela sitt liv i den lugna staden Gopnyk. För tio år sedan försvann hans tvillingsyster Malda. Arteil trodde aldrig att han skulle få se henne igen - och verkligen inte att hon en dag skulle stiga fram ur en magisk portal bakom garderoben i hans sovrum!

Malda tar med sig Arteil till den myllrande staden Morwhayle, på andra sidan havet. Hon har något i kikaren, men vad? Kan Arteil lita på sin syster? Farorna hopar sig, och när resan slutar vid häxmästarens borg möts syskonen på slagfältet - Vems sida ska Arteil stå på? Och vad har draken Gorgobestor för planer?

Häxmästaren är första delen i den populära trilogin Legenden om Morwhayle.

---

?Glatt stökig skriftlig debut av den skicklige illustratören Peter Bergting. Miljön påminner lite om Nick Perumovs Svärdets väktare, men är roligare. Bland annat finner sig en förvånad hund vara indragen i kampen mellan gott och ont, och en drake kräver skadestånd för mardrömmar efter att ha fått ett svärd i halsen.?

Lotta Olsson/DN

?Bergting är nämligen mycket bra på tjejer med såväl jobbiga, mörka som hjältemodiga sidor. De är helgjutna personer, gärna med starka mormödrar i bakgrunden och betydligt svagare och virrigare manliga side kicks.?

Hanna Höglund/Expressen Kultur

---

Läs boken - och spela spelet! Rollspelet Spelet om Morwhayle låter dig uppleva lika fantastiska äventyr som Arteil och Malda gör i boken - men du och dina vänner avgör hur er berättelse slutar.